יום ראשון, 8 ביולי 2018

סידורי הלוויה – לבד או דרך חברה?


לוויה זה אף פעם לא סיפור פשוט
כל מי שחווה אי פעם פטירה של בן משפחה קרוב או של אדם קרוב אחר יודע עד כמה מסובך לארגן לוויה. בנוסף לכל הקושי האמוציונלי הגדול שכרוך בכל פטירה כזו, גם אם מדובר בפטירה בשיבה טובה, הרי שהקשיים הלוגיסטיים שארגון של הלוויה והשבעה הם עצומים. כיום, ישנן חברות שמבינות את הצרכים של משפחות הנפטרים ומארגנות את כל סידורי הלוויה באופן כולל, כך שהמשפחות לא יאלצו להתמודד עם כל הסידורים בכוחות עצמם. תחת שירותים אלו ניתן למנות שירות של רופא לקביעת מוות, העברת נפטרים, פרסום מודעות אבל, הסעות למקום הלוויה, ציוד למהלך השבעה ועוד.

יתרונות של סידורי לוויה דרך חברה

·         שירות רופא לקביעת מוות – במדינת ישראל, על מנת לקבוע מוות של אדם, דרושה נוכחות של רופא שבקיא גם בהלכות הרלוונטיות וגם בידע הרפואי. הרופא צריך לבדוק את הפעילויות הלבביות והמוחיות של אדם ורק לאחר מכן לקבוע את מותו הוודאי. חלק מהשירות של חברות לסידורי לוויות הוא הגעה של רופא לקביעת מותו של הנפטר במקום בו הוא נפטר, בין אם זה ביתו הפרטי ובין אם זה מוסד רפואי כלשהו. שירות זה יכול להקל במידה רבה על המשפחות של הנפטרים.

·         אין צורך לדאוג – חוויה של אובדן היא לרוב חוויה קשה לבני משפחה. ברגעים כאלו אנו רוצים להתכנס במסגרת המשפחתית המצומצמת, לבלות עם הקרובים לנו ובטח שלא להתעסק בסידורים לוגיסטיים של הסעות, תשלומים או ציוד הגברה. יכולה להיות הקלה גדולה רק מעצם הידיעה כי ניתן לפנות לחברת סידורי הלוויות בכדי שמישהו אחר יטפל בכל העניינים הטכניים ואנו נוכל להתרכז במה שחשוב באמת ברגעים כאלו.

·         ניסיון בתחום הלוויות – לא כל אחד יכול לארגן הלוויה ושבעה מקצה לקצה. הסידורים הלוגיסטיים הינם רבים וסבוכים וקשה לדעת למי צריך להתקשר, מהו מחיר הוגן לכל אחד מהשירותים הנדרשים עבור הלוויה והשבעה וכיצד לא לשכוח אף פרט חשוב בדרך. לחברות העוסקות בסידורי הלוויות באופן יומיומי ישנו יתרון מובהק בכך שיש לעובדים שלהן ניסיון בארגון הלוויה והשבעה מקצה לקצה, כך שהכול יתנהל בצורה מכובדת ומכבדת מתוך שימת לב לפרטים הקטנים והחשובים.


סידורי לוויה עם חברה מנוסה

כל הסידורים תחת קורת גג אחת

אין ספק כי ניתן גם לארגן הלוויות באופן עצמאי וישנם רבים מאוד שאכן בוחרים להתנהל בצורה כזו בעת פטירה של אדם שקרוב להם. אולם, חשוב לזכור כי פנייה לחברה חיצונית שתחת קורת גג אחת מנהלת כל פרט שקשור בארגון הלוויה והשבעה, היא פעולה שיכולה להקל מאוד על האבלים בשעתם הקשה. גם כך הלוויה דורשת מהאבלים כוחות נפש גדולים, אז מדוע לא לנסות להקל עליהם בזמנים אלו, בכך שלא יצטרכו אפילו להטריד את מוחם בפרטים הבירוקרטיים והלוגיסטיים הכרוכים בכל העניין?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה