יום שני, 2 באפריל 2018

עבודות במד"א


אם אתם רוצים לעזור לאנשים באופן ישיר במיוחד, ואתם אוהבים את תחום הרפואה, יכול להיות שעבודה במד"א תהיה הדבר הכי טוב בשבילכם. עבודה כל כך מספקת כמו זו קשה למצוא ולמרות שחלק מהאנשים יחששו מעבודה בצוות שקופץ לכל כך הרבה מקרי חירום בשעה, אין ספק שמדובר בעבודה שתהפוך להיות חלק מחייכם.

לא רק חובשים ופרמדיקים

עבודה במד"א היא אחת העבודות הכי חשובות שיש בימינו. נכון שכולנו מעריכים אותם כששואלים אותנו עליהם אך זה ממש לא מספיק כיוון שמדבור באנשים שעובדים מסביב לשעון ופוגעים מאוד בשגרת חייהם כדי לעזור לאחרים. צוותי מד"א ברחבי הארץ לא יודעים מה זה שבתות וחגים ולא יודעים מהן שעות עבודה מקובלות כי הם תמיד שם כשמישהו צריך אותם. למרות הדעה הרווחת, אלו שעובדים במד"א הם לא רק פרמדיקים או חובשים ולמעשה יש מגוון רחב של תפקידים שתוכלו לעבוד בהם גם בלי הכשרה מעמיקה בעולם הרפואה. את רוב ההכשרה תקבלו במד"א אם יהיה צורך.

אלו עבודות יש במד"א?

·         העבודה הכי חשובה שיש במד"א היא כמובן של פרמדיקים אך לשם כך יהיה עליכם לעבור קורס שיהיה ארוך ולא פשוט. אם אתם אוהבים רפואה ונושמים אותה יום יום, והחלום שלכם הוא לקפוץ לקריאה עם הצוות ולנהל את האירוע בצורה הכי טובה שיש עם ידע מקצועי שיהיה רק לכם, אולי האחריות הזו מתאימה לכם.
·         אם אתם לא רוצים להיות פרמדיקים בגלל כל מיני סיבות אך כן מעוניינים לתרום מעצמכם ולטפל, חובש במד"א יכול להיות תפקיד טוב עבורכם. להיות חובש זה ממש לא פשוט ולמרות שהידע המקצועי שלו נחות מזה של הפרמדיק אין ספק שהוא מבצע טיפולים חשובים רבים וכמובן התפקיד שלו הופך להיות משמעותי לא פחות משל האחרים. לשם כך יש צורך לעבור קורס שיהיה קצר יותר משל פרמדיק אך עדיין לא פשוט, גם אם הייתם חובשים בצבא.
·         אם אי פעם ראיתם אמבולנס שועט לעבר טיפול בפצוע או נפגע מסוים ודאי תהיתם לעצמכם בטח איזו אחריות גדולה, ואולי גם איזה כיף זה, להיות נהג אמבולנס. אז להיות נהג אמבולנס זה לא כיף כמו שנדמה לכם ונסיעה כמו שהאמבולנס לעתים צריך לבצע דורשת הרבה אחריות, אך אם נראה לכם שהעבודה הזו מעניינת ואתם רוצים להסיע צוות שלם בביטחון ובאחריות ותוך כדי גם לעזור בפעולות הטיפול, אחרי קורס במד"א תוכלו לקבל את להתחיל.

תמיד צריך עובדי משרד

כדי לעבוד במד"א לאו דווקא צריך להיות קשור לטיפולים עצמם אלא אפשר לעבוד בעבודות משרדיות שקשורות אליו. מד"א הוא גוף גדול מאוד ואת כל קריאות החירום מקבלים למוקד טלפונים שמעביר את הקריאה אל התחנה הקרובה ביותר אל המקרה, ולעתים כשהצוות קפץ לאירוע אחר יש צורך להקפיץ את התחנה הסמוכה. למוקדנים אלו תפקיד חשוב מאוד וגם אתם יכולים להצטרף אליהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה